Tekst alternatywny

Artur Dmochowski i Grzegorz Wierzchołowski w krakowskiej Księgarni Gazety Polskiej, 26 września,

W gorącym okresie przedwyborczym serdecznie zapraszamy do Księgarni Gazety Polskiej w Krakowie przy ul.Jagiellońskiej 11 na spotkanie ze znanymi dziennikarzami Arturem Dmochowskim oraz Grzegorzem Wierzchołowskim, autorami książek poruszających tematykę wyborczą. Spotkanie odbędzie się w piątek – 26 września, godz. 17.00.

Artur Dmochowski, który gości w krakowskiej księgarni jako autor, ale także jako prowadzący spotkania, to historyk, dyplomata i dziennikarz. Działalność dziennikarską i wydawniczą rozpoczął już w stanie wojennym, w podziemiu, za co otrzymał medal Niezłomnym w Słowie. Od 1988 r. był redaktorem naczelnym tygodnika „Czas Solidarności”, potem – redaktorem nowojorskiego „Nowego Dziennika”. Jako przedstawiciel Polski brał udział w misjach pokojowych podczas wojen w Gruzji oraz Bośni i Hercegowinie. Był twórcą i dyrektorem TVP Historia. Napisał pierwszą biografię Józefa Kurasia „Ognia” Zginął za Polskę bez komunistów, wydaną w 1986 r. pod pseudonimem Bogdan Nurski. Jest też autorem bestsellerowej pozycji Wietnam. Wojna bez zwycięzców i współautorem (wraz z Mariuszem Pilisem) książki List z Polski. Jego najnowsze pozycje to: Kulisy kryzysu, Między Unią a Rosją, Kościół „Wyborczej”  oraz Jak wygrać wybory?.

W książce Jak wygrać wybory? rozmówcy Artura Dmochowskiego analizując największe sukcesy i porażki wyborcze na przestrzeni lat, starają się przedstawić – „idealną” osobowość kandydata, lidera partii; rolę ekspertów, think tanków w powodzeniu kampanii; jak skutecznie używać „sieci” oraz sondaży wyborczych. Dyskutują również o znaczeniu mediów w kampanii – czy „parcie na szkło” to nadal dobra strategia, czy czeka nas rewolucja komunikacyjna?

Autor pyta najlepszych specjalistów, zajmujących się wyborami – politologów, socjologów, ekspertów ds. strategii marketingowych, badaczy rynku, znawców mediów elektronicznych – o to, jak skutecznie przygotować i przeprowadzić zwycięską kampanię wyborczą, jak zaskoczyć przeciwników, jak zdobyć „jedynkę” na liście wyborczej. Doradzają m.in. prof. Andrzej Zybertowicz, dr Jarosław Flis, znany dziennikarz Grzegorz Górny.

Grzegorz Wierzchołowski to dziennikarz młodszego pokolenia (ur. 1983), od 2009 r. redaktor naczelny portalu Niezalezna.pl. Publikuje w „Gazecie Polskiej”, „Gazecie Polskiej Codziennie” i miesięczniku „Nowe Państwo”. Współautor książkowego wydania specjalnego „Nowego Państwa pt. „Smoleńsk: Kulisy katastrofy”. Wcześniej pisał m.in. w tygodniku „Najwyższy Czas!”. W 2004 r. zdobywca wyróżnienia w „Konkursie dla Młodych Dziennikarzy”, organizowanym w 2004 r. przez tygodnik „Wprost” oraz ambasadę USA w Polsce. W 2012 r. laureat Nagrody Watergate Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich (wspólnie z Leszkiem Misiakiem) przyznawanej za dziennikarstwo śledcze. Współautor książki Musieli zginąć poświęconej tragedii smoleńskiej. Jeden z bohaterów publikacji Mariusza Pilisa  Upadek Rzeczypospolitej, prezentującej tzw. drugi obieg medialny.

 

Bohaterowie książki Grzegorza Wierzchołowskiego „Jak wygrać wybory samorządowe?” próbują wspólnie z autorem zaprezentować pewne obszary strategii wyborczych, które są niezbędne w drodze do sukcesu. Poruszane są aspekty kreowania wizerunku politycznego, metody wykorzystania mediów w działaniach wyborczych czy zagadnienia budowania marki politycznej. Przedstawiono również przykłady udanych manewrów przedwyborczych.

Książka ma formę wywiadów z ekspertami różnych dziedzin. Rozmówcami autora są m.in.:
– dr Marek Kochan, który porusza problem politycznego wizerunku,
– Piotr Legutko opowiada o metodach wyborczego wykorzystania mediów,
– Piotr Lutek naświetla zagadnienie kreowania marki politycznej,
– dr Rafał Chwedoruk kreśli obraz „żelaznych elektoratów” poszczególnych formacji,
– dr Jarosław Flis podaje przykłady udanych manewrów przedwyborczych,
– Tamara Bieńkowska (coach i spin doctor) dzieli się z czytelnikami swoimi uwagami na temat zasad tzw. treningu medialnego.

Krakow_Wierzcholowski