Takie tam… deliberacje…
Jak przyprawić Polsce gębę
Środkowoeuropejskie Biuro Amerykańskiego Komitetu Żydowskiego (AJC CE) rozpoczęło kampanię „Nie mów jak antysemita” dotyczącą słów i sformułowań szerzących nienawiść do Żydów. Akcja została przygotowana z myślą o mediach społecznościowych, jak Facebook i Instagram. Wkrótce na ekranach naszych komputerów pojawią się stosowne klipy wideo, bo jak mówił dr Sebastian Rejak, dyrektor biura AJC, „antysemickie hasła dotykają codziennie wielu Żydów”. Podał przykłady sformułowań, które są antysemickie: „kochajmy się jak bracia, liczmy się jak Żydzi” lub „chciwy jak Żyd”. Co może zastanawiać, to fakt, że choć oddział AJC Central Europe obejmuje swym zasięgiem oprócz Polski również Czechy, Estonię, Litwę, Łotwę, Słowację i Węgry, całe to przedsięwzięcie ma na celu walkę z antysemityzmem, ale tylko w Polsce! Mam pytanie do pana Rejaka: czy naprawdę uważa pan, że Polska jest siedliskiem antysemityzmu w Europie? Jakoś przez 11 lat pracy w MSZ pan tego nie zauważył. A drugie, bardziej intrygujące: dlaczego akcja o tak dużym medialnym zasięgu rusza właśnie teraz? Przypadek?
Ryszard Kapuściński
albicla.com/ryszardkapuscinski
źródło: Gazeta Polska Codziennie | www.GPCodziennie.pl